A vizelet inkontinencia kezelése viselkedésterápiával

A viselkedésterápia illetve az életmód változás bizonyos esetekben teljesen elegendő az inkontinencia megszüntetéséhez.

A medencefenék izmainak erősítése (Kriston Intim Torna)

A gyakorlatok segítségével a vizelet elfolyását gátló medencefenék és a hólyagzáró izmok erősíthetők. A gyakorlatok nagyon eredményesek stressz inkontinencia estén, de késztetéses inkontinencia esetén is kedvező hatásuk lehet.
Nehézséget jelenthet a megfeszítendő izmok megtalálása. Ebben segítségedre lehet bármelyik Kriston Intim Torna Tréner, mert egy tanfolyam keretein belül lépésről lépésre megtanulható ezen izmok beazonosítása, elkülönítése, megfelelő és hatékony edzése.

Sokan tévesen mondják, hogy napi 3-4-szer csak úgy bármilyen pozitúrában történő szorítgatás az hatásos. Csak gondolj bele, hogy ha napi 3-4-szer megemelsz egy fél literes palackot háromszor, attól nem lesz szupererős a bicepszed. A Kriston Intim Torna ennél többet nyújt! Napi 15 perces gyakorlatsor, megfelelő mozgásinger, megfelelő terhelés és lazítás, tehát megfelelő edzés mellett erősíthető vele a gátizom! :) Ennek pedig az a következménye, hogy az megerősödik és képes leszel visszatartani a vizeleted!

Biofeedback technika segítségével egy hüvelybe helyezett eszköz által a mozgás hanggá vagy vizuális információvá alakul, így szemmel láthatod, illetve saját füleddel hallhatod, hogy mozgatod a gáti izomzatod, és azt is, hogy ezt milyen erővel teszed.

Azonban ilyen eszközök nélkül is felerősíthető az érzés, a gáti izmok mozgásának érzete. A Kriston Intim Torna tanfolyamok bármelyikéről úgy mehetsz haza, hogy tudni fogod, igen a mozgást végzem. Ennek ellenére sokaknak biztosan segítségére vannak ezen eszközök, mivel így szemmel láthatja, illetve fülével hallhatja a mozgása intenzitását. Majd otthon erre emlékezve tudja alkalmazni az Intim Tornát, mivel ahogy azt fent is említettem a szorítgatások nem a megfelelő gyakorlatok.
Elektrostimuláció során elektromos áram segítségével késztetik összehúzódásra a medencefenék izmait. Az ingerlés általában hüvely vagy végbél kúpokba szerelt elektródák segítségével történik. Minél közelebb van az ingerlés a hólyagot és a medencefeneket ellátó idegekhez, annál kifejezettebb a hatása.

De minek ingerelnéd elektromosan az izmaidat, ha azt Te magad is össze tudod húzni, Te magad is képes vagy edzeni?

Hólyagtorna
A hólyagtornát általában késztetéses inkontinencia esetén javasolják, de másfajta inkontinencia esetén is eredményes lehet. A hólyagtorna során az egyén megtanulja a vizelési inger megjelenése után késleltetni a vizelést. Eleinte csak 10 percig késlelteti az ember a vizelést, majd emeli 20 percre. A cél a két vizelés között eltelt idő növelése 2 óra hosszára. A vizelési inger megjelenésekor relaxálást, valamint a figyelem valamilyen tevékenységre való terelését ajánlják.

A hólyagtorna másik formája a vizelés megszakítása lehet, mikor megszakítod a vizelést, majd pár perc elteltével folytatod. Ezt a módszert nem ajánlom, káros! Vizelet maradhat a hólyagban, elvész a vizelés megkönnyebüléses, kellemes érzete, ezáltal az emberben frusztráció alakulhat ki, ami pszichésen nem jó. De fizikai kára sem mellékes, mivel a hólyagban maradt vizelet felszálló fertőzések forrása lehet, valamint idővel ez a vizelet-megszakítás módszere kiölheti a vizelési ingert!

Toalett tréning

A toalett tréning lényege, hogy előre meghatározott időben és nem a vizelési inger megjelenésekor üríted a vizeletet. Ezzel a módszerrel a vizelés rendszeres – 2-4 órás – időközökben tervezett eseménnyé válik. Ez főleg idős és demens betegek esetén lehet hasznos.

Folyadékbeviteli (ivási) és táplálkozási szokások változtatása

Bizonyos esetekben elegendő bizonyos szokások módosítása. Érdemes csökkenteni a koffein vagy alkohol fogyasztását. Egyes embereknél a lefekvés előtti folyadékbevitel megszorítása is elegendő. A fogyás szintén kedvező hatással bírhat.

Post a Comment

Your email is never published nor shared.